Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Firleju
Wykształcenie wyższe.
1. obywatelstwo polskie lub obywatelstwo innego niż Polska państwa Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub
przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej,
2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3. niekaralność za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
4. niekaralność zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r.
o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 289),
5. wykształcenie wyższe magisterskie oraz specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej zgodnie z art. 122 ust. I ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 2268, z późn. zm.),
6. posiadać co najmniej 5 letni staż pracy, w tym co najmniej 3 letni staż pracy w pomocy społecznej,
7. znajomość regulacji prawnych w zakresie funkcjonowania administracji samorządowej w szczególności:
• ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2022r. poz. 559 z późn. zm.),
• ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2022r. poz. 530),
• ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2022r. poz. 1634 z późn. zm. ),
• ustawy z dn. 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2021, poz. 2268 z późn, zm.) oraz wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych,
• znajomość ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U, z 2022r. póź,. 447, z późn, zm.),
• ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2022r. poz. 615, z późn. zm.),
• ustawy z dnia 7 września 2007r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (t.j. Dz.U. z 2022r. poz.1205),
• ustawy z dnia 17 grudnia 2021r. o dodatku osłonowym (Dz.U. z 2022r. poz. 1 z późn. zm.),
• ustawy z dnia 5 sierpnia 2022r. o dodatku węglowym (Dz.U. z 2022r. poz. 1692),
• ustawy z dnia 27 sierpnia 2004r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. z 2021r. poz. 1285 z późn.zm.),
• ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2021 r. poz. 1249),
• ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. z 2020 r. poz.685 z późn. zm.),
• ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem" (Dz. U. z 2020 r. poz. 1329),
• ustawy z dnia 5 grudnia 2014r. o Karcie Dużej Rodziny (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1744),
• ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia w instytucjach rynku pracy w zakresie dotyczącym realizacji zadań pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2022r. poz. 690),
• ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy, (Dz.U. z 2022r.poz. 1510 z późn. zm.),
• ustawy z dnia 14 czerwca I 960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735, z późn. zm.),
• ustawy z dnia 6 września 200 Ir. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902),
• ustawy z dnia 1 O maja 20 l 8r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781 ),
8. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
9. nieposzlakowana opinia
1. kierowanie działalnością Ośrodka Pomocy Społecznej oraz reprezentowanie go na zewnątrz,
2. realizacja zadań w zakresie pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego, przeciwdziałania przemocy w rodzinie i innych wynikających z przepisów prawa przekazanych do kompetencji i statutu jednostki,
3. organizacja pracy socjalnej ośrodka pomocy społecznej,
4. nadzorowanie realizacji budżetu przy uwzględnieniu przepisów ustawy o finansach publicznych,
5. nadzorowanie przestrzegania dyscypliny finansów publicznych w OPS,
6. nadzór i kontrola nad właściwym sporządzaniem i realizacją planów finansowych,
7. sprawowanie nadzoru i odpowiedzialność za majątek OPS,
8. zatwierdzanie do wypłaty dokumentów finansowo - księgowych,
9. organizacja pracy w OPS na poszczególnych stanowiskach pracy, zapewmająca sprawne wykonywanie zadań,
10. nadzór merytoryczny nad pracą pracowników i kontrola dokumentacji prowadzonej przez pracowników,
11. nadzór nad przestrzeganiem porządku i dyscypliny pracy, przepisów przeciwpożarowych i bezpieczeństwa higieny pracy,
12. przygotowywanie projektów uchwał i zarządzefl dotyczących funkcjonowania OPS,
13. przygotowywanie i realizacja programów pomocy społecznej oraz współpraca w zakresie opracowywania i realizacji gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych,
14. analizowanie i ocenianie zjawisk powodujących zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń,
15. współdziałanie z instytucjami, organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami, fundacjami oraz zakładami pracy w celu realizacji zadań społecznych,
16. przygotowanie i składanie informacji i sprawozdań dotyczących funkcjonowania OPS,
17. wydawanie decyzji administracyjnych na podstawie udzielonych upoważnień,
18. pozyskiwanie środków służących rozwijaniu form pomocy społecznej, w tym środków z funduszy europejskich,
19. przygotowywanie i realizacja programów profilaktycznych Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, kierowanie osób uzależnionych na leczenie odwykowe oraz praca w Zespole Interdyscyplinarnym,
20. wykonywanie innych zadań administracyjnych, wynikających z odrębnych upoważnień bądź zleconych przez Wójta Gminy Firlej.
1. list motywacyjny opatrzony numerem telefonu komórkowego lub e-mailem oraz własnoręcznym podpisem,
2. życiorys (CV),
3. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
4. pisemna koncepcja pracy i rozwoju Ośrodka Pomocy Społecznej,
5. kserokopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie,
6. kserokopie dokumentów potwierdzających dodatkowe umiejętności, ukoóczenie kursów specjalistycznych,
7. kserokopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy i zaświadczenia potwierdzającego zatrudnienie,
8. oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych,
9. oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,
10. oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
11. oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
12. oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na wymienionym stanowisku,
13. podpisana klauzula informacyjna dla kandydata.
1. miejsce pracy: budynek Szkoły Podstawowej im. Janusz Korczaka w Firleju, ul. Partyzancka 21, 21-136 Firlej, od.dzielne skrzydło,
2. budynek Szkoły Podstawowej im. Janusz Korczaka w Firleju jest dwupiętrowy, stanowisko pracy znajduje się w oddzielnym skrzydle na pierwszym piętrze w samodzielnym pokoju; budynek nie posiada windy, nie jest dostosowany do potrzeb
osób niepełnosprawnych,
3. praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
4. stanowisko wyposażone w sprzęt informatyczny (zestaw komputerowy z odpowiednim do zadań oprogramowaniem, drukarka i skaner) oraz środki łączności (telefon
stacjonarny, poczta e-mailowa).
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć osobiście poprzez umieszczenie w Sekretariacie Urzędu Gminy Firlej pok. m 23 w zamkniętych kopertach z dopiskiem "Dotyczy naboru na stanowisko Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Firleju"
lub przesłać pocztą (decyduje data stempla pocztowego) na adres: Urząd Gminy Firlej ul. Rynek 1, 21-136 Firlej, w terminie do dnia 19 października 2022 roku do godz. 15.00.
W podanym terminie dokumenty aplikacyjne opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu można
również przesłać pocztą elektroniczną na adres sekretariat@firlej.pl
Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Urzędu Gminy Firlej po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Można je odebrać osobiście w pokoju nr 23 w terminie 14 dni od
zakończenia naboru. Dokumenty aplikacyjne nie odebrane zostaną komisyjnie zniszczone.
Dodano do BIP dnia 07-10-2022 13:00:38